Life Of A Struggler ♥ <data:blog.pageTitle/> | Struggler <data:blog.pageName/> | Secret Diary
Love the life you live. Live the life you love❤
Ya ALLAH, Jika Aku Jatuh Hati..
Sunday, December 16, 2012 ? 010 Budak Comel ?

Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang MELABUHKAN CINTANYA KEPADAMU,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu.
Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang HATINYA TERTAUT PADAMU,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.
Ya Rabbana,
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu.



 
Ya Rabbul Izzati,
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang,
Yang MERINDUI SYAHID DI JALANMU.
Ya Allah,
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya,
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.
Ya Allah…
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh,
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMU.
Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas,
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.
Ya Allah, Ya Fattahu, Ya A'lim,
Jika aku telah jatuh hati pada orang yang salah,
Segerakanlah jauhkan diriku daripadanya,
Aku tak mahu sesat dari jalanMu kerananya,
Sesungguhnya aku takut aku akan melupakanMu hanya kerananya.

Ya Allah, Ya Sami'u, Ya Basiiru,
Jika aku sememangnya ditakdirkan dengannya,
Segerakanlah perbaikikan dirinya,
Berikanlah cahaya hidayah-Mu kepadanya dan juga kepadaku,
Jadikanlah kami dapat bersama-sama beribadah kepadaMu,
Jadikanlah kami bersama-sama tidak akan pernah terpesong dari Nur-Mu,
Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon segalanya :')


Ya ALLAH,
I know that You could easily,
Take away everything You've given me,
And I try to remember
Not to take anything for granted.
'Cause I know that one day,
Suddenly this will all come to an end,
So my last wish is for You to be pleased with me.

Allah, Ya Allah, my dear Allah,
Guide me all the way to Your Jannah,
Ya Allah, Ya Allah, my dear Allah,
Don't let me go astray.
I NEED YOU ALL THE WAY IN MY LIFE.
Please be my side forever, I wish to be close,
Close to You throughout my life.

Allah, Ya Allah, my dear Allah,
Be with me all the way :')

I know that sometimes I do,
I do forget that my next breath could be the last,
Forgive me 'cause I can't thank You enough,
Forgive me when I doubt Your love,
Now I pray for that day,
When all this stops and comes to an end,
So my last wish is for You to be pleased with me.

Day by day passes
And I think that my time could be near
So I pray: Ya ALLAH, let this world be in my hands
And not in my heart
'Cause soon I'll have to leave it.
Ya ALLAH, please do guide me all the way. Dont ever let me far astray from YOU. Please make my heart strong.
Strong to face any hard obstacle.
Make me realize that the obstacle just to make myself become stronger.
Just to make my heart get closer to You.
Oh Ya ALLAH,
I take this opportunity,
Please forgive all my family, my friends, my enemies, and even all the muslimin and muslimat around the world.
Please do guide us to your Jannah.

Ya Allah, kami semua hanyalah hamba-hambaMu yang lemah. 
Kami tiada apa-apa melainkan apa yang telah Kau berikan kepada kami.
Kami tahu semua ini hanyalah pinjaman buat sementara waktu.
Janganlah jadikan kami sombong dan bongkak dengan apa yang telah Kau anugerahkan kepada kami.
Sesungguhnya kami dah cuba untuk menjauhi perasaan tersebut.
Tetapi apakan daya, kami hanyalah hamba-Mu yang lemah.
Lemah pada hasutan dan godaan syaitan.

Ya ALLAH,
Dengan itu,
Tolonglah jauhi hasutan-hasutan syaitan daripada diri kami.
Sesungguhnya kami hanyalah hamba-Mu yang lemah.
Ampunkanlah segala dosa-dosa kami.







Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post